✅ برای آموزش مبارزه با نفس خوبه که اول مثال هایی رو برای بچه بزنید تا بتونه بد بودن هوای نفس رو بفهمه.
مثلا بهش بگو: عزیزم ما آدما یه موجودی درون خودمون داریم که همش ما رو به کارای بد دعوت میکنه.
? همش از ما میخواد که کارای بد بکنیم. کارایی که اولش جالبه ولی بعدش میفهمیم که چقدر بد بوده و ما رو ناراحت میکنه.
? مثلا یادته اون روز که مریض بودی گفتی بستنی میخوام. وقتی بستنی خوردی تا یه هفته مریض شدی و کلی اذیت شدی. درسته؟
خب کی بهت گفت بستنی بخوری؟
همون اسمش شیطونک درونت هست. یا بهش میگیم هوای نفس.
? ما اگه مراقب هوای نفسمون نباشیم حتما ما رو همیشه گول میزنه و ما رو اذیت میکنه. پس از این به بعد همیشه کارای بدی که هوای نفسمون میگه رو انجام نمیدیم. باشه عزیز دلم؟ ?
?
بعد هم در طول روز بارها و بارها جاهایی که فرزندتون به حرف نفسش گوش کرده و ضربه خورده رو بهش بگید.
کم کم این حس مراقبت از نفس در بچه شما فعال میشه و وقتی این فعال بشه دیگه کار حله تا اخر عمر.
⭕️ مهم ترین خدمتی که شما میتونید به فرزندتون بکنید این نیست که بچه رو کلاس زبان بفرستید یا کلاس قران و بسیج و ورزش و …..
✅ مهم ترین خدمتی که میتونید به فرزندتون بکنید و دنیا و آخرتش رو براش آباد کنید اینه که حس مراقبت از نفس رو در او فعال کنید.
این کار اگه بشه دیگه ان شالله فرزندتون عاقبت بخیر خواهد شد…?
شاید نیاز باشه شما یک سال برای این کار تلاش کنید. ولی ارزشش رو داره.
? هیچ وقت فکر نکنید اگه بچه شما توی مدرسه جایزه گرفت و همه تشویقش کردن دیگه آدم موفقی شده!
اما وقتی تونستید حس مراقبت از نفس رو در فرزندتون فعال کنید اون روز حتما جشن بگیرید و از ته دل خوشحال بشید ???
?
?وقتی آدم یه مدت اهل مبارزه با نفس میشه کم کم احساس میکنه انگار کار یه مقدار سخته.
و واقعا هم همینطوره.
?وقتی آدم میخواد به طور دائمی از نفسش مراقبت کنه واقعا بهش سخت میگذره.
مثل اینه که شما رو به همراه یه حیوان وحشی توی یه اتاق بندازن و اون هر لحظه میخواد به شما حمله کنه!!!
? هی عربده میکشه و چنگ و دندون نشون میده. هی به شما چنگ میکشه و شما زخمی میکنه…
?????
گاهی وقتا افسارش رو میگیری و روی اون سوار میشی ولی بعدش محکم با مخ میزنتت زمین!
خلاصه همش ادم درگیر نفسشه.
⭕️ اینجا دو تا نکته بسیار مهم هست که اگه بهش توجه نشه آدم رو از مبارزه با نفس خسته میکنه و آخرش آدم برده و اسیر هوای نفسش میشه تا جهنم همراهش خواهد بود…
?
❇️ نکته اول اینه که بدون اتصال دائمی و مناجات با خداوند و امام زمان ارواحنا فداه حتما انسان در این مبارزه شکست خواهد خورد
در این شک نکنید.
⭕️ حتما آدم سرخورده و افسرده خواهد شد.
برو یک ماه به تنهایی مبارزه با نفس کن تا ببینی چقدر افسرده و شکست خورده میشی!
? همه اینایی که میبینید یه زمانی انقلابی و مذهبی بودن و بعد خراب شدن یکی از دلایل مهمش همین نداشتن اتصال دائمی هست.
? وقتی آدم وارد مبارزه با نفس میشه تازه متوجه میشه که نفسش چقدر قدرتمنده! نفس چقدر وحشی و سرکش هست.
انقدر از هر جهت آدم رو میکوبه که آدم له میشه…
فقط باید یک نیروی قوی در کنار آدم قرار بگیره تا بتونه این مسیر رو بره.
✅ اونوقت هست که آدم شدیدا احساس نیاز به پروردگار عالم میکنه و این اتصال کاملا عمیق و دائمی خواهد شد
?
?راستی کسی هست که خوب هوای نفسش رو دیده باشه؟
یکی از جالب ترین و مهم ترین لحظات زندگی انسان اینه که درخواست هوای نفسش رو ببینه.
? یه بار که میخوای یه گناهی رو انجام بدی یه چند دقیقه صبر کن!
بعد احساس میکنی یه حسی درونت با لبخند هی میگه زوووووود باش دیگه! انجامش بده! ?
بعد که دوباره صبر کردی عصبی میشه و وحشیانه فریاد میزنه و ازت میخواد اون گناه رو انجام بدی?
بعد انگار دستت رو میگیره و پاهات رو تکون میده و میبرتت سمت گناه…
?? فقط همین یه صحنه رو هر کسی باید حداقل یه بار هم که شده ببینه. ببینه که واقعا خودش نیست که گناه میکنه.
دقیقا یه موجود دیگه ای درون ماست که گناه میخواد…
?