اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا

نکات تربیتی خانواده 101-102-103-104-105

“نگاه ناقص به دین”

? اگه یه نفر، آدم سطحی نگری باشه پیش خودش فکر میکنه و میگه چرا اسلام مخالف این هست که ما از غذا خوردن لذت ببریم؟!?

⭕️ پیش خودش میگه «اسلام همیشه میخواد حال ما رو بگیره!»?

⁉️ چرا اسلام میگه با اینکه هنوز جا داری یه لقمۀ دیگه هم بخوری اما دست از غذا بکش؟!
خب من میخوام دو تا لقمۀ دیگه هم بخورم! اصلا میخوام هرچی دوست دارم بخورم! ??

? عزیز دلم علت اینکه اسلام میگه لقمۀ آخر رو نخور اینه که

? بدن انسان تا همون یه لقمه مونده به آخر دیگه سیر میشه،
اما یه مقدار طول میکشه تا پیام سیر شدن به مغز برسه، برای همین آدم خیال میکنه هنوز سیر نشده.

✅ اگه آدم اون لقمۀ آخر رو نخوره باعث میشه که همیشه نسبت به غذا اشتها داشته باشه
و غذاهاش رو با لذت بیشتری بخوره. ?
?
??
???
????

❤️

“خدای مهربان و حکیم”

✅ اگه آدم اون لقمۀ آخر رو نخوره باعث میشه که همیشه نسبت به غذا اشتها داشته باشه و غذاهاش رو با لذت بیشتری بخوره.

? ضمن اینکه مصرف بیش از حد غذا باعث “کاهش عمر” انسان و به وجود اومدن بیماری های مختلف میشه.

? «در واقع خوردن اون لقمۀ آخر درسته یه کمی لذت داره اما باعث میشه که آدم لذت های زیادی رو از دست بده».
? اسلام خیلی زیبا انسان رو رشد میده.☺️

✅ بله ظاهرا داره با بعضی از لذت های بی بند و بارانۀ تو مخالفت میکنه اما «در واقع داره یه برنامۀ عالی برای لذت بردن تو از غذا خوردن بهت میده».? واقعا دم اسلام گرررم!?

❣️ اتفاقا خداوند مهربان اصلا راضی نیست که کسی از زندگی خودش “کم لذت ببره”.

? بهت میگه عزیزم تو باید خیلی لذت ببری. گناه لذت های تو رو کم میکنه و من اینو نمیخوام…

??

? ? خداوند متعال، انسان رو خلق کرده و «اصلا هم نمیخواد انسان رو مریض و ضعیف ببینه».☺️

? نمیخواد ببینه انسان داره به خاطر بیماری و سایر مشکلات، اذیت میشه.

✅ خداوند حکیم میدونه که اگه آدم از زندگی خودش کم لذت ببره، سراغ گناه هایی میره که پر از ضرر هست…???

? برای همین با برنامه های عالی و دقیق و انسان شناسانه، به آدم کمک میکنه تا بیشترین لذت رو از زندگیش ببره.??

??  ☘️?

?

? ” نگاهِ حرام، نابود کننده لذّت ”

? یه مثالِ دیگه هم در این مورد تقدیم میکنیم

تا “نگاهِ قشنگِ اسلام به زندگی و لذّت بردنِ انسان” مشخص بشه.

??

? مثلاً اسلامِ عزیز به شما میگه برای اینکه از #خانوادت لذّت ببری من بهت برنامه میدم.

— چه برنامه ای؟

* به نامحرم نگاه نکن! ??

?خب آقای اسلام!
من خوشم میاد که نگاه کنم!?

??⭕️?

? ببین عزیز دلم؛ بله درسته که اگه به حرام نگاه کنی یه ذره لذّت میبری

? ولی خودت رو از یه اقیانوس لذّت دائمی “توی همین دنیا” #محروم میکنی!

— چطور؟

 

? #نکات_تربیتی_خانواده 105

اول بذار ازت یه سوال کنم؛ شما چرا نگاه حرام میکنی؟

?برای اینکه خوشت میاد دیگه. درسته؟

?برای اینکه میخوای “خیلی لذّت ببری”. بله؟

?بله دیگه دقیقاً همینه!?

♻️ شما اینو میخوای اما دقیقاً برعکس میشه!??

شما با “نگاهِ حرام” داری “امکانِ لذّت بردنِ خودت” رو از بین میبری! ❌

? چون با “لذّت بردن”، درست برخورد نمیکنی. در واقع طبقِ #برنامە_صحیح، لذّت نمیبری.

⚠️اینجوری لذّتِ “رابطۀ عالی با همسرت” رو هم از دست میدی.?

دیگه از نگاه به همسرت هم لذّت نمیبری…..?

? کسی که اهلِ #هرزگی بشه اولین مشکلی که پیدا میکنه اینه که:?

نسبت به همسر و فرزندانش سرد میشه. ?

⭕️ بنده خدا میخواسته لذّتِ بیشتری به دست بیاره امّا اتفاقاً “لذّت های حلال
و عمیق و دائمیش” رو به خطر انداخته….

✅??درمسیر آرامش ….

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *