? ✨قبلا نصایحی رو از اولیاء خدا ،نسبت به پدرها مطرح کردیم…
?همین کلمه ی ( دوستت دارم )که بعضی از پدرها اعتقاد دارن،حالا ما بگیم یا نگیم، چه تاثیری در عالم داره. همین نصایحِ خیلی ساده ….
شما فکر میکنید آدم ها چجوری میرن جهنم؟?
? امام صادق(ع) میفرماید: ریشه ضلالت و گمراهی غفلته⚠️
معنیش چیه؟ یعنی همین، اهمیت ندادن به چیزهای کوچیک…
شیطون میاد در گوشِت میگه حالا این چیزه مهمی نیست چاقو که نزدی گلوی کسی رو ببری?
⁉️آخه تو دنیا فقط گلوی کسی رو ببری مهمه ؟ دزدی مهمه؟
⚠️اگه مهم نبود،نمیگفت خانومت رو خوشحال کنی, روز قیامت خدا تو رو خوشحال خواهد کرد….
?ما برای اهدافِ مهمی باید برگردیم، توی { خـــونه } رو درست کنیم .
?شما که اینقدر اصرار نداری از طریق
خانواده بهشت بری،چجوری میخوای بری بهشت
از طریق شهادت میشه❓❓
?بله دیگه… شهادت ، میانبرِ بهشته . مقامی بالاتر از شهادت نیست دیگه…همه میدونیم شهدا مقام خاصی دارن و بهشت جایزه این مقامشونه…?
?حالا یه روایت میگم هم آقا هم خانم خیلی دقت کنید؛
⚔ تو یکی از جنگ ها یک نفر پای رکاب پیامبر ،مجروح میشه . پیامبر اومدن سرشو گذاشتن رو زانوی خودشون. بعد فرمودن خدایا من از ایشون راضیم، تو هم راضی باش ?
بعد فرمود به اطرافیانِ ایشون، اگه چیزیش شد منو خبر کنید
اون مجروح گفت :خدا اگه پیامبر دیگه به کمک من احتیاج نداره منو شهیدم کن. میخوام بیام پیشت❤️❤️
?خبر دادن به پیامبر که شهید شد.آقا دوان دوان اومد تشییع جنازه، خودشون بدن رو به خاک سپردن وقتی از قبر اومدن بیرون، گفتن :الله اکبر…چهره حضرت تو هم رفت
گفتن آقا چی شده؟ فرمود ایشون ،قبر فشارش داد. گفتن چرا؟
?فرمود با خانومش بد اخلاق بود❌
? ?
?چند تا روایت درمورد اخلاق خانم ها عرض میکنم؛ یک خانمی به رسول خدا گفت: حقی که من گردن شوهرم دارم، چیه؟
( جلسات قبل مهم هاشو عرض کردیم )
?رسول خدا(ص) قبل از اینکه به اون خانم بگن چه حقوقی داره فرمودن : قبلش بگم خانم، شوهرِ شما حقوقی که به گردنتون داره، بیشتر از حقوق شماست ✔️
⁉️معنای این حرف یعنی چی؟؟!! یعنی تبعیض؟؟!! یعنی مرد به زن احترام بگذاره و زن هم به مرد احترام بگذاره ولی بیشتر…معناش تبعیضه ❓
? معناش اینه?
خانم شما چند تا #حق داری که شوهرت باید اینا رو رعایت کنه. معنی این حق ها نیازه ✅
← نیاز خانواده…نیاز خودت…نیاز شوهرت…
{ حق وقتی مطرح میشه یعنی نیاز هست که تو اینو رعایت بکنی }
☢وقتی که شوهر شما به گردن شما حق بیشتر داره ،میدونید یعنی چی؟
? یعنی شوهر شما به رعایت شما بیشتر نیاز داره
شوهرِ شما چهار تا کار انجام بده نیازهای شما برطرف شده ولی نیازهای شوهرت با چهار تا کار برطرف نمیشه⛔️
?باید ده تا کار انجام بدی تا شوهرِ تو بتونه رو پای خودش بایسته و کارشو درست انجام بده. وظیفشو در قبال خود تو و بچه هات انجام بده
✅ یعنی اینکه ما شوهرت رو #امتحان میکنیم : امتحانِ شوهر شما سی درصدش در ارتباط با خانوادست. هفتاد درصدش بیرون از خانوادست?
✔️ولی شما رو میخوایم امتحان بکنیم: هفتاد درصد در ارتباط با شوهرت امتحان میکنیم. سی درصد در ارتباط با دیگران
یعنی “شما دین و ایمانت بیشتر در ارتباط با اینه که حقِ شوهرتو رعایت کنی”?
⭕️ اگه شوهرت غفلت کنه سی درصد به شما ضربه زده، ولی اگه شما غفلت کنی هفتاد درصد به شوهرت و بچه هات لطمه زدی…
? ?
?الحمدلله مردهای جامعه ما، بعضی هاشون عادت کردن خانومشون بد اخلاق باشه…! ?
ولی بچه هیچ وقت عادت نمیکنه…. نگو شوهرم اخلاقِ بدِ منو قبول داره?
?این بچه فطرتش پاکه✔️
⚠️ پس فردا بچه خراب شد، اونم بدون اینکه شما دعوا داشته باشی…تعجب نکنی.
⭕️خانوم اگه جلو بچه ها، سرِ شوهرش داد بزنه حتی اگه مرد خیلی خوبی باشه و کنار اومده باشه
ولی بچه نابود میشه…بچه مقامِ پدر رو درک نمیکنه…
? و ادامه اش مقامِ امام زمان ارواحنا فداه رو هم درک نمیکنه….
? آقایی که شهید بشه و با خانومش بد اخلاقی کرده باشه، فشار قبر داره
?خانمی که شهید شه و با آقاش بداخلاقی کرده باشه ، دو برابر فشار قبر داره….♨️
⁉️ چرا دو برابر ⁉️
?چون خدا ،یه :روحیه انعطاف پذیریِ” خوبی به خانمها داده ؛ پس اون خانم خیلی دیر باید بد اخلاقی بکنه!
← چون خلقتِ خانم متفاوته
← حیاش بیشتره
← مسئولیتش هم بیشتره….?
#مسئولیت خانم بالاتره
?خانم ها به خودشون بگن ما از نظر معنوی و اخلاقی بالاتریم و میبخشیم ؛
?چون خدا از ما انتظارِ بیشتری داره.
⛔️نگن تبعیض قائل شده خداوند!
✔️✅وقتی به یک نفر “مسئولیت بیشتری” میدن یعنی این قدرت و #توانایی رو در او دیدن دیگه….
? ?
☢ یه مثال میزنم از این جریان، در ارتباط با #حجاب که خداوند برای زن #واجب کرده:
? مردها در ارتباط با زن ها نقطه ضعف دارند. برای زن ها هم این نقطه ضعف در ارتباط با مردها هست ؛
ولی زن ها در رابطه با مردها قوی ترند. چون قوی تر هستند خداوند به زن ها گفته حجاب داشته باش…
?چون شما رو قویتر آفریدم ، پس شما کنترل و #مدیریت کن این رابطه رو .
✔️ آقا از نظرِ جسمی قویتره ولی از نظر روحی یه ضعف هایی داره که زن اون ضعف ها رو نداره.
?لذا خدا میفرماید من “مسئولیتِ حجاب” رو به تو میدم چون تو قدرتت بیشتره…
? در قرآن میفرماید که شما مدیریت کن رابطه زن و مرد رو?
شما باید با حجابت بگی ( نه ) به مردی که تو خیابون داره رد میشه. او اگر ضعف داشته باشه، گناه میکنه بله و من او رو مجازات میکنم
??
این ضعف رو خودم آفریدم
ولی تو اگر ضعف داشته باشی ،دو برابرِ او گناه کردی….⛔️❌
? این فلسفه حجابه✅
? ?
⭕️بعضی از خانم ها میگن خوب اون آقا نگاه نکنه! ?
?مثل این میمونه به یه بچه بگی نرو سمت سماور‼️
? خب اون بچه است، تو باید مراقبش باشی. نگو اون دفعه دستش سوخت، باید حالیش شه خودش ❌
نه اون بچه است تا بفهمه طول میکشه؛ بالاخره ضعیف تره. فرق بین ضعیف و قوی رو تشخیص نمیده
?مثل این میمونه توی دعوای یه خانم و آقا، مـرد خانمش رو بزنه…?
?همه به اون مرد میگن؛ بابا این خانمه خجالت بکش، تو یه ضربه بزنی دیگه نمیتونه از جاش تکون بخوره?
?همین خانم که روحش قویتره، تو خونه مادره، همسره ، وظایف بیشتری هم بر عهده اش هست؛
چون خدا بهش یه برتری هایی داده،پس ازش هم چیزای بیشتری میخواد?
✔️ تا به یک نفر گفتن تو وظایفِ بیشتری داری اصولاً خوشحال میشه. نمیگه چرا تبعیض قائل شدین، چرا مساوی نیستیم…
❗️مساوی چیه آخه… تو بهتری.
?الان به یکی بگن تو باید خمس بدی، چون دارایی بیشتری داری…. و به یک نفر بگن چون نداری، نمیخواد خمس بدی…
شخص اول باید شروع کنه خودشو زدن و بگه ؛ ای وای چرا تبعیض شد!⁉️ ?
?اتفاقاً خودشو میگیره و میگه: الحمدلله وضعم خوبه باید خمس بدم?
✔️از قدیم گفتن هر که بامش بیش برفش بیشتر
?خانمها از یه جهاتی “روحِ قویتری” دارن در نتیجه “مسئولیتِ بیشتری” دارند?
? متاسفانه تو جامعه ما این توانمندی هایی که خانم ها دارند انکار میشه و خانم ها دنبال تساوی بین مرد و زن میرن….
? مسئولیتِ بیشتری داری چون توانایی بیشتری داری.
{ لاٰ يُكَلِّفُ اَللّٰهُ نَفْساً إِلاّٰ وُسْعَهٰا…. }
?




